Trollens mamma

Alla inlägg under maj 2009

Av Tant Troll - 29 maj 2009 20:24

Nu är det inte långt kvar!

Som man har längtat.

Svreiges bästa festival går snart av stapeln.

Säger detta utan att ens provat de andra...

Packlistan är skriven, allt inhandlat och det mesta tvättat.

Tanka bilen och noppa ögonbryna ungefär är det jag har kvar!

Lördag

Söndag

Måndag

Tisdag åker vi...

Onsdag drar härligheten igång!

Av Tant Troll - 15 maj 2009 08:51

...degen!

Har startat en vetesurdeg idag för första gången.

Spännande!

(min man... jag vet att du suckar och skakar

på huvudet nu när du läser detta!)

Veckan som snart är till ända har varit en fullt-ös-vecka

och som sagt är den inte slut än!

Vi har varit på Barndag, gått baklängesmarsch

och därimellan har jag hunnit träna och

äta, sova mm. Duktig jag.

    

Igår hann jag tillochmed tvätta tre maskiner,

varav två hängde jag samtidigt som barnen lekte,

skrattade och gungade brevid.

Den tredje kom upp lite väl sent så de kläderna

doftar morgondagg nu.


Jag känner mig lite bredvid nu...

Jag måste vara bredvid nu...

Det är inte mitt att lägga mig i, vilket jag inte heller önskar.

Jag bara önskar jag kunde underlätta för mina kära syskon.

Jag tänker på er.

Lillasyster finns här.



Av Tant Troll - 11 maj 2009 17:57

Känner att jag måste dela med mig av denna löpsedel,

ifall nån har missat den.

Slå den om ni kan!


Av Tant Troll - 11 maj 2009 17:42

Har inte skrivit på ett tag...

Den så kallade "vardagen" har tagit över.

Den biter sig fast och man bara kör på.

Jag klagar inte, jag tycker om vardag.

Men vardag går snabbare.

Man hinner liksom inte med känns det som.

Majken med far lirar Guitar Hero här intill.

Hon klår mig lätt haha. Hemska unge!


Nå ja,  idag är jag tvärmör i magmusklerna.

Boxades av bara sjuttsingen igår...

Så härligt slut överallt. Nästa gång e sista gången för den här terminen.

Då får man väl masa sig dit på blandad sommarjumpa.

Nu ska jag gå och hejja på gitarrstjärnorna!


Av Tant Troll - 2 maj 2009 20:40

Har haft min älskade lille prins här sen i torsdags.

Han e så go!

- Ååh! titta. säger han och höjer dramatiskt på ögonbryna.

Kusinerna är jätteroliga tycker han,

ropar på Maja gör han också.

Har varit så mysigt att ha han här.

Valborg har det också varit.

Vi hamnade hos grannarna på grillning.

Trevligt värre!

God mat, gott rö´tjut, goa grannar, glada barn och underbart väder

-vad mer kan man önska?

Kanske att man hade gått och lagt sig i tid.

Man lär sig aldrig...ha ha

Men men...

Nu blir e en latte i soffan!

(ska försöka hälla latten i mig istället för i soffan , jag lovar!)

Skepp å hoj!

Ovido - Quiz & Flashcards