Trollens mamma

Alla inlägg under juni 2009

Av Tant Troll - 30 juni 2009 09:17

Undrar hur många gånger man kan fylla 23 igentligen?

Inte så att jag har någon svår åldersnoja,

jag tycker bara att 23 är en bra ålder.

Jag hade iallafall en underbar dag igår,

med världens goaste familj är det svårt att inte ha bra dagar.

Tack underbara syskon

Barna å Gubben gav mig den här fina tröjan!

Nu e jag snyggast i stan!

Gissa vem som har lovat att stå längst fram på CB på Rockweekend?

Mmm jo det har jag igen...

Blev så glad ända in åt alla som uppmärksammade mig igår.

Känner mig rik på människor.

Gillar er skarpt!

Tog en fotopromenad i trädgården nu på morgonen och detta blev resultatet:

Tjejsmultron!





Fint va?

Av Tant Troll - 14 juni 2009 15:12

Så var SRF 2009 till ända

Dagarna öste förbi i en enda villervalla av goda groggar, helskön musik och människor som envisades med att vara förfärligt roliga.

Varför finns brännässlor ?

Varför är raviolimackor så gott ?

Varför blir lila groggar godare med oliver i ?

Varför gör det ont att skratta konstant i fem dagar ?

Därför!

Detta ska man leva på i 360 dagar,

sen fylls det på igen.

Jag höll på skriva att det är skönt att umgås med vuxna som omväxling,

men vete katten om det var särskilt mycket vuxet som inträffade...

Men att gå ur rollen som förälder kan faktiskt vara skönt.

Att bara vara människa.

Självklart saknar man dem så man nästan blir galen emellanåt.

Men jag kan ändå koppla bort detta,

dels därför att tiden inte räcker till att sakna några barn på,

dels för att jag vet att de har det så bra där de är.

SRF -09 topplista

1. MUSIKEN

2. Alla goa, galna människor

3. Ahlgrens pommes med bearnaisesås

4. Champagnen på mornarna...

 5. Humornivån


Bästa konserterna - utan inbördes ordning

Crucified Barbara


Twisted Sister


Candlemass

MOTÖRHEAD

RAGE

UNLEASHED

GRAND MAGUS

IMMORTAL


En annan rolig händelse var det fantastiskt proffesionella rockquisset som min kära make hade anordnat.

Jag är oerhört stolt över mitt lags andraplats

i denna prestigefyllda tävling.

Han hade knepat och knåpat i minst en vecka för att få ihop allt.

En frågedel och en introdel.

Superproffsigt.

(tänker att smörning kan gå hem)
Till saken hör att jag trodde att jag inte skulle greja en enda fråga.

Men det gjorde jag!

Undrar hur länge man kan vara mallig och komma undan med det?

Nähä middag idag kanske?

Kilar väl ner till Langosvagnen eller "Största burgarna"...

Just ja, var ju tillbaka i civilisationen.

Makaroner nån?

Laddar inför Kilafors och Rockweekend!

Skepp Ohoj!

Ovido - Quiz & Flashcards