Trollens mamma

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Fortsättningen lät dröja på sig

Av Tant Troll - 8 oktober 2009 18:08


Veckan bara ilar iväg!

Var tar all tid vägen?

Hur gör dagarna för att skynda sig?

Vem tjatar på dem?

För om man inte tjatar går det långsamt.

Barn+Busstid att passa+Morgontvär trollmamma

= Katastrof och kaos!

Det blir oftast och alltid tjafs.

Fast man tagit fram kläder på kvällen innan, fast frukten ligger i väskan

och frukosten är framdukad så ska alltid nåt vara helfel.

För små, fel, helt plötsligt trasigt, inte gott, inte vill vakna,

inte den jackan, sätta sig på tvären,

vissla oavbrutet så mammans tålamod blir tillintetgjort.

Jag VILL inte vara sur på morgonen.

Om ingen pratar med mig på en sisådär lagom timme,

om jag får pyssla ensam i köket tills jag e nöjd

och har en kaffekopp i handen då kan man få tilltala mig.

Kan ingen skicka nån slags hypnos-dvd

eller nåt så jag kan bli av med mitt morgonhumör!?

Stackars min familj.

Det ska tilläggas tvärighetsgraden varierar.

Det är faktiskt inte tvärhemskt varje dag. Faktiskt inte!

Och inte när jag arbetar.

Bara min stackars familj som får se min mörka morgonsida.

Förlåt!

Nåja! I lördags skjutsade jag trolltöserna till Moster Å

och vovve till Farbror P.

Alla tre var superlyckliga.

Väl hemma igen var det brådis!

Som tur är så har vi kanonbra grannar som skjutsar oss till tåg.

Tåget gick till söder om stan.

Där checkas det in på Rival, traskas iväg till Soldaten Svejk och

äts en underbar middag - Gulasch med knödel till mig och

schnitzel feldtkuratz katz(eller hur det nu stavas) till herrn.

Till detta dracks det gott öl vid namn ljus Bernard, Primator halvmörk

och Gambrinus.

Sen frisk luft och promenad tillbaka till Rival.

Tillpiffning på hotellrum och vidare ner till föreställningen

några trappor ner.

Kvarteret Skatan - I lust och nöd!

Det var länge sen jag skrattade så!

David Batra är fantastisk!

De andra är minst lika roliga.


Timmarna flög iväg!

Hotellfrukosten fick höga betyg som bara drogs ner pga dåligt

skyltat (vad det var på faten) och för lösa löskokta ägg.

Det där med äggkokning är en hel vetenskap om man frågar norrmännen t.ex

Och väldigt viktigt om man frågar mig.

Väl utcheckade beslöts det med varsin tämligen stor klump i magarna

att det inte skulle bli någon livefotboll för makarna denna dag.

P.g.a att allt blev så värstans omständligt då.

Detta gjorde att 1½ timme fanns att slösa bort innan tåget skulle

tuffa hemåt.

Det blev en alldeles utomordentligt trevlig promenad på söders fina gator.

En latte på nåt ställe innan tufftufftåg hem hann vi med.

Man hade saknat trollungar!

Fotbollen avlyssnas på sveriges radio.

Hua.

Hua för att lyssna på radio.

Om de bara säger ordentligt.

Pratar klartext, fort med !

Så man hajar på en gång.

Spännande säger en del, inga naglar kvar och magknip säger jag.

Nä! inget för mig men likf-bannat måste man lyssna.

Det blir inte ens bättre om man har det på så lågt så man nästan inte hör.

Lite bättre blir det om man står i tvättstugan och maniskt viker tvätt.

Frågan är om man verkligen behöver vika in tvätten som ska läggas i tvättmaskinen?

Det gick ju bra iallafall, fotbollen alltså.

tvätten får jag nog vika om.

Boxningen blev också lyckad.

Men nu är det torsdag och här ska lagas lunch till i morgon!

Skepp ohoj!






 
 
Ingen bild

Bubben

12 oktober 2009 21:11

Men lilla vännen det är så enkelt.Du behöver ingen hypnos det är bara att stiga upp en timme tidigare än resten av familjen.Så gör iallafall din syster å då är hon strålande glad när grabbarna vaknar.

 
Ingen bild

tvärtrollet

13 oktober 2009 20:54

Men jag vill ju få min skönhetssömn också! Det kräver sina timmar vill jag lova.

 
Evil Meatman

Evil Meatman

13 oktober 2009 21:34

Tvär? Det är väl bara förnamnet? ;-)

http://evilmeatman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tant Troll - 9 januari 2010 11:03


Hur i hela fridens namn kunde ett år gå så fort?         Musik, föräldra och relationsåret 2009 var ett bra år. Till och med träningsåret 2009 var bra. Detsamma kan man kanske inte säga om väderåret 2009 (huttrande minnesbilder...

Av Tant Troll - 4 november 2009 16:35

  Jag börjar från nu och arbetar mig bakåt.... Detta var min frukost imorse! Lyx i vardagen. Stilla och lungt avnjuten till Within Temptation. Tror jag gör om´et imorn. Gårdagens middag Detta kanske inte var fullt så lysande men reste...

Av Tant Troll - 13 oktober 2009 20:55

  Som en nyutsprungen ros låg den där, i sin kartong. En alldeles färsk, orörd och oförstörd bärbar dator. Till mig. Det går att blogga från den! hi hi! Shoppingdrogad glädje infinner sig hos trolltant. Installerar, anpassar och micklar...

Av Tant Troll - 4 oktober 2009 17:29

Lite suddiga mobilbilder men framträdandet var allt annat än suddigt! Robert Lowe har en makalös pipa! Inte en miss, inte en endaste liten snubbling i tonregistret.... Fantastiskt rakt igenom. De andra pajsarna i Candlemass skötte sitt ...

Av Tant Troll - 23 september 2009 09:48

Ja, i min arm förstås! Jag har inte hittat nån ny karlslok om det var det ni trodde. Den där (han med skägg som bor här i huset)(inte tomten- han bor faktiskt inte här) kan jag ju inte bli kär i igen för jag har aldrig slutat vara kär i han. ...

Skapa flashcards