Trollens mamma

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Tant Troll - 12 augusti 2009 19:23

Försök hitta ett kort på Hulda när hon är ren!

Gör det bara om ni kan!

Av Tant Troll - 12 augusti 2009 17:10

Idealmakaroner - stuvade och därtill stekt falukorv.

Just det skriker min mage efter idag!

Så jag tänkte ge den det.


Konstigt tyst här hemma.

Inga barn, katten är ute, hunden sover,

Mannen jobbar och både tvättmaskin,

torktumlare och diskmaskin är stilla och tysta.

Märkligt, ytterst märkligt.

Jag skulle kunna riva bort poolen eller klippa gräsmattan.

Men jag tror jag väljer att sitta här och reflektera istället.

över ingenting.

Målat har jag gjort idag.

Inte staket eller altanen

(som jag skulle gjort på semestern

-jaja man hinner ändå inte allt man tänkt sig!)

utan en liten sketen tavla.

Känner hur det liksom glöder till i fingrarna.

Vill måla mera.

Inte för att det blir som jag vill

(= bra) men bara för att det ger sån energi.

Hmm...

...magen påminner mig om stuvade makaroner och falukorv.

Bäst jag lyder.

Hopp!



Ovido - Quiz & Flashcards