Trollens mamma

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Tant Troll - 18 januari 2009 10:58

Igår bakade jag långsamt bröd till trollungarna med trollfar.

ha ha

 Från att jag la jästen i bunken

 till att jag tog första rykande tuggan med en klick smältande bregott på

 tog det 4 timmar och 20 minuter.

Jag gjorde liksom lite som jag brukar...typ...

kastade mig in i lantbrödsbaket utan att läsa heela receptet.

Oj då ska det jäsa så länge!?

Och stå så länge i ugnen!  jahapp... Jamen har man börjat så.

"vatt te häck" som vi brukar säga...

Bara tur att jag började skapligt i tid.

Så trollungar fick vänta tills frukost på att smaka brödet.

men i betyg fick brödet 20,000 poäng av storasyster troll och av lillasystern fick det citat: fem tre tusen sex poäng.

Så på det hela taget e jag rätt nöjd med mitt bak!

Men jag kanske har lärt mig att läsa hela recept till nästa gång,

antagligen inte... för jag känner mig själv på vissa plan.


Jag har börjat fundera mer på tillsatser i vår mat och nyttan av att ha processerat socker i ALLT.

vad händer med våra kroppar? Blir vi avfallstunnor fyllda med giftiga ämnen...



Ovido - Quiz & Flashcards