Trollens mamma

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Tant Troll - 16 juli 2009 21:08

leva, ja må hon leva uti hundrade år!

Stora damen nu!

Till råga på allt for andra framtanden

där nere ut i morse så nu e gluggen enorm.

(Man kan till och med dricka vatten genom ett sugrör

fast munnen är stängd, koolt va?)

Ja men det syns ju iofs på bilden...

Kalasat har vi gjort ända sen imorse och det börjar

så smått ta på krafterna såväl för stora som för små.

Kaffe, saft, kakor, tårta och mängder av paket

precis som det ska vara på ett riktigt kalas!

Igår var också en händelserik dag, då vi var och provade

jättefina muminglasögon på Hulda.

Ska bara försöka hitta dem lite närmare oss.

Hon kommer bli så söt i dem och så kommer hon att se bättre.

Den här finfina klänningen hittades också.

Storasyster och mamman fick minsann också nya kalasklänningar,

ingen kalasklänning till pappan dock ;-)


Tjusigt va?


Förra sommarn började min åkomma...

Först lite prickar...

sen myket prickar!

Älskar prickar!

Men förgäves har jag letat efter RÄTT prickar.

Ända tills igår!

Antingen är de för stora, för många, eller för små och för få,

eller allt av det tidigare nämnda på en gång.

Nu ska jag bara hitta en prickig handväska, ett par prickiga skor,

en prickig sjal och en prickig ... ja vad som helst funkar!

Mannen i huset ska helst inte läsa raderna ovanför denna...

Visst ser jag lite prickgalen ut?!

Kanske inte helt sunt?!

Joo lite.

Nu ska jag återgå till det röda vinet...UTAN prickar!

Skepp o hoj!

Ovido - Quiz & Flashcards