Trollens mamma

Alla inlägg den 17 april 2009

Av Tant Troll - 17 april 2009 19:29

Så här fint blev det!


Nu har man precis avnjutit säsongens första ( hemma iallafall )

grillade mat.

Mums!

To be continued...

...Två trötta troll ville visst gå och lägga sig

just som jag satte mig att blogga.

Ja, ja, nu är jag tillbaka så vad var det jag skulle orda om då?

Hmm måste varit av yttersta vikt

då det är kollosalt svårt att minnas nu...

Idag har Mor troll och Minsta flickan troll varit lediga.

Det har hunnits med en hel del får jag lov att tillstå!

Altanen länsades på diverse återvinning,

gränslöst dammiga tygstycken från altanens innertak slets ner med urstyrka utan dess like av den graciösa trollmodern(de har suttit där i förhoppning om att ge ett marockanskt intryck- men jag vet inte, jag?!)

spikade och hängde upp lite ampelkrukor.

Därefter till arbetet och tackade av en kollega som ska sluta,

sen handla, panta flaskor som vi hittade på altanen.

Två små troll var överlyckliga för deras underbara moder hade lovat dem pengarna som blev av panten.

Undrar vem de brås på...

Stort troll köpte några penséer + några vårlöksblommor och lilltösa likadant

Ha ha!

Men de kunde ju inte låta dem stå ute inte!

Nä nu står de i fönstrena i finfina krukor minsann!

Sockersött va?

Själv hittade jag en jättesöt pelargon och lite penséer i djupröd-lila nyanser.

Kommer lite bilder sen.

Kanske ska göra ett kollage från trädgården?

Nä nu ska jag mysa med gubben.

Hare, kanin och åkersork!





Ovido - Quiz & Flashcards